onsdag 25 juni 2008

Idag har vi haft träff hemma hos mej. Vi började med lite skogsvandring upp mot Renstadsnipan, stannade till i Sandbacken och såg den gamla boplatsen och den stensatta bäcken. Där är jättefint! Sen blev det fika och trädgårdsvandring hemma hos mej, växthuset inspekterades och smultronen provsmakades. Klart godkända tyckte Åsa.
I morgon blir det Sillegården igen, där vi fortsätter att barka i trädspegeln vi gjorde i tisdags. Vi ska jordförbättra för rabatten runt flaggstången som vi grävt upp och vi kanske hinner att mäta in ett nytt område. Hela trädgården ska mätas in och kartläggas, det är intressant att lära sig hur man gör.

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej Lena!
Jag gillar din grafik - den har ju lupiner...jag tycker verkligen om dessa blommor. Min morfar däremot såg rött och mejade ner dem med röjsågen varje sommar. Jag tror dock att det var en mycket ojämn kamp, till fördel för lupinerna :-D

Jag återvänder en annan dag

kram