onsdag 30 april 2008

Hej, här är Lena lupin i färd med att skapa sin blogg!

Jag går en trädgårdsutbildning i Sunne och vi ska snart ut på praktik. För att lärarna ska slippa smyga på oss i buskarna (vilket vi skulle tycka va roligare), så ska vi börja blogga med dom. Jag kommer att berätta om vad vi arbetar med på de olika ställena, ge lite trädgårdstips och "tjattra" i största allmänhet.

Vi kommer att praktisera på Mårbacka, Rottneros, Sillegården och kyrkogården i Sunne. Det ska bli roligt att komma ut från klassrummen nu när det blir vår och sommar. Vi har suttit inomhus och haft teori sedan slutet av januari, så vi längtar verkligen ut i myllan.

Det kommer nog lite tankar från min egen trädgård också emellanåt, det är ju där jag kopplar av.

2 kommentarer:

Tommy sa...

Hej Lena det var inte lätt att komma in i bloggens hemliga värld, men nu efter en knapp timme är jag vid målet.

Roligt att ni har fått till så många fina bloggar jag ska försöka att läsa och komentera då fort jag kan. Det är ju bättre än att kika genom buskarna.
Hoppas att ni får en fin vecka nu på Mårbacka.

Tommy

lena lupin sa...

Tack, veckan blev bra. Bettan och jag gjorde stöd till luktärtorna och rosenbönorna. Dom blev snygga! Lite rensning av både grönsakslandet och perennarabatt blev det också. Det är en härlig miljö på Mårbacka, det är trevligt att plocka blommor som sen ska vara inne i minnesgården. Vi var och tittade på den nya utställningen om Selma, även en liten filmsnutt fanns det om hennes liv. Veckan som kommer tillbringar jag o Bettan på Sillegården, och onsdagen samlas klassen hemma hos mej. Vi hörs, lena lupin